loading...
مرجع مهندسی نرم افزار
آخرین ارسال های انجمن
حامد شیرزاد بازدید : 683 دوشنبه 21 آذر 1390 نظرات (0)

بله، محافظت از کپی. این تکنولوژی که با عنوان مدیریت حقوق دیجیتال (Digital Rights Management) یا DRM هم شناخته می شود، یک بخش لازم و ضروری اما اغلب افراطی دنیای دیجیتالی ما است. به صورت تئوری، نرم افزار محافظت از کپی DVD یا CD ابزاری است که از تولید کنندگان محتوا در برابر فروش غیرقانونی محصولات شان محافظت می کند. در واقعیت، گاهی اوقات این یک تکنیک مزاحم است که باعث سردرگمی مشتریان می شود.

اما جدا از نظرات متناقض و متفاوت افراد مختلف، ممکن است برای تان جالب باشد که نرم افزارهای محافظت از کپی چگونه کار می کنند. البته پاسخ به این سوال از دیسکی به دیسک دیگر کاملا متفاوت است، اما این برنامه ها را در چند دسته کلی می توان تقسیم بندی کرد. 

حامد شیرزاد بازدید : 729 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)







شما وقتی یک حافظه یو اس بی را به کامپیوتر متصل می کنید برای جدا کردن آن چه می کنید؟ در ویندوز روی دکمه Safely Remove Hardware کلیک می کنید یا در مک و لینوکس آن را Eject می کنید؟ یا اینکه بدون هیچ کدام از آنها حافظه را از کامپیوتر جدا می کنید؟ به نظر شما انجام این کار لازم است یا نه؟

کاربران مک و لینوکس همیشه دکمه Eject را می بینند اما موضوع در مورد ویندوز به نظر کمی عجیب می رسد. گاهی اوقات گزینه جدا کردن امن وجود دارد و گاهی اوقات آنقدر ها هم دم دست نیست. در ادامه متوجه می شوید که چرا ویندوز در این مورد متفاوت عمل می کند.
حامد شیرزاد بازدید : 656 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)
اورکلاک؛ واژه ای است که شاید زیاد به گوشتان خورده باشد. بعضی افراد اطلاعاتی در مورد اورکلاک دارند و بعضی هیچ چیز نمی دانند! در این مقاله هدف ما هر دوی این گروه هاست و قصد داریم با ارائه ی راهنمای اورکلاک به زبانی ساده و قابل فهم برای همگان به شما بیاموزیم ؛ شاید هم دنبال این کار نیستید اما دلتان می خواهد در مورد اورکلاک بیشتر بدانید. اکنون چه خود را یک اورکلاکر می دانید و می نامید و چه اندیشه ی اورکلاکر شدن را در سر خود می پرورانید؛ با کلیک روی ادامه ی مطلب ما را همراهی کنید.





به زبان ساده: باید گفت که اورکلاک پردازنده، را وادار می کند تا در سرعتی بیش از حد استاندارد خود فعالیت نماید. تنظیمات اصلی که تعیین کننده ی سرعت پردازنده ی شما می باشند و همچنین بر سرعت رم شما نیز تاثیر می گذارند، به عنوان کلاک پایه شناخته می شوند. بنابر این در اور کلاک کمی افزایش سرعت برای بالانس شدن سرعت رم و پردازنده مورد نیاز است. همچنین شما نیاز دارید که سطح ولتاژ را کمی بالا تر ببرید تا پردازنده به قدرت کافی دست پیدا کند. زیرا بدون قدرت مناسب، به سرعت مناسب نیز دست نخواهید یافت. افزایش ولتاژ هم برابر است با افزایش دما؛ اگر مراقب نباشید در بهترین حالت پردازنده ی شما بیش از حد گرم شده و عمر مفید آن کاهش می یابد و اگر بی خیال این موضوع شوید ؛ ممکن است پردازنده را به طور کامل بسوزانید!
حامد شیرزاد بازدید : 674 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)
احتمالا شما هم مانند من، تعداد زیادی فیلم و موزیک را روی کامپیوتر خود انباشته کرده اید. جلوی لپ تاپتان می نشینید و مادامی که دارید در وب گشت می زنید یا با دوستانتان چت می کنید؛ از کلکسیون زیبای موسیقیتان هم بهره مند می شوید. روش خوبی است! اما وقتی یک تلویزیون HD چهل اینچی در اتاق شما جای گرفته و باند های با کیفیت سینمای خانگیتان در کنار آن قرار دارند؛ استفاده از اسپیکر های کوچک لپتاپ، آن هم با یک مانیتور 15 اینچی؛ ترکیب جذابی به نظر نمی رسد.

عالی نبود اگر می توانستید از تلویزیونتان مانند مانیتور لپتاپ خود استفاده کنید؟ نظرتان در مورد دسترسی به کلکسیون فیلم ها و موزیکهایتان از همان تلویزیون چیست؟ خب، شما می توانید همه این امکانات را داشته باشید. آن هم از چند راه نسبتا ساده.

گزینه های زیادی برای نمایش محتوای لپتاپ شما روی HDTV وجود دارند. خیلی از آن ها برای دیدن فیلم و گوش کردن به موزیک عالی هستند. اما فقط تعدادی از روش ها برای گشت و گذار، ویدئو کنفرانس و دیگر فعالیت های کامپیوتری توصیه می شوند. و البته به علت کندی نسبی تکنولوژی های بی سیم فعلی؛ برای بازی کردن گیم های اکشن، راهی به جز استفاده از سیم ندارید. پس در این مطلب می خواهیم بهترین راه ها برای اتصال لپتاپ به HDTV را بررسی کنیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا روش ایده آل خود برای این کار را بیابید.
حامد شیرزاد بازدید : 627 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)


احتمالا شما هم کنجکاو هستید که برخی علائم و اعداد که در پشت بسیاری از وسایل الکترونیکی و ارتباطی دیده می شوند، چه معنی و مفهومی دارند. کمی به پشت اسمارت فون یا تبلت خود دقت کنید، چیزی دستگیرتان نشد؟




اگر خوب به این علامت نگاه کنید متوجه میشوید که یک F به همراه دو C در داخل یکدیگر است. FCC مخفف Federal communication commission یا کمیسیون ارتباطات ایالات متحده می باشد. هر وسیله ای که بخواهد از ارتباطات الکترونیکی استفاده کند، برای فعالیت در آمریکا باید مجوز این کمیسیون را داشته باشد. آی فون نه تنها یک موبایل است، بلکه از امکانات ارتباطی مثل بلوتوث و وای فای هم استفاده میکند! شناسه FCC یا FCC ID هر آی فون در پشت آن آورده شده.


حامد شیرزاد بازدید : 651 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)




اینکه مادربرد چقدر برای سیستم مهم است را همه می‌دانیم اما مطلبی در سایت techradar می‌خواندم که فرآیند تولید مادربرد را توضیح داده بود. قسمت عمده این توضیحات در مورد مدار چاپی مادربرد است و می‌تواند برای سایر قطعات مانند کارت گرافیکی نیز تکرار شود. برخی از تصاویر برای سایت tomshardware و سایت hardwarezone است.
حامد شیرزاد بازدید : 733 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)





WiFi روش بیسیم برای ایجاد و اداره شبكه است كه به آن شبكه سازی ۸۰۲.۱۱ و شبكه سازی بیسیم نیز گفته می شود . بزرگترین نقطه قوت WiFi ، سادگی آسان است . شما می توانید كامپیوترهای منزل یا محل كار خود را بدون نیاز به سیم به یكدیگر متصل كنید .
حامد شیرزاد بازدید : 541 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)


تا به حال برایتان اتفاق افتاده که با دوربین دیجیتال خود عکس بسیار زیبایی بگیرید ولی زمانی که آن را وارد حافظه کامپیوتر کردید متوجه خرابی عکس به دلیل کثیفی لنز شوید. این یک تجربه بسیار بد است چون شاید دیگر نتوانید از آن مکان

و یا تجربه خاص عکس بگیرید. پس همیشه سعی کنید لنز دوربین خود را تمیز نگاه دارید تا فرصت های مهم را از دست ندهید ، راهنمای اصولی و دقیق تمیز کردن دوربین دیجیتال را یاد خواهید گرفت.





لنز دوربین را تمیز کنید

مرحله اول: از یک برس مویی بسیار نرم مانند نمونه ایی که در آرایشگاه ها استفاده می شود برای پاک کردن گرد و غبار روی لنز استفاده کنید. هرگز سعی نکنید لنز دوربین را توسط فوت و نفس خود تمیز کنید در عوض می توانید از یک وسیله مانند جارو برقی (در حالت معکوس) یا سشوار با باد سرد استفاده کنید. با فوت کردن در دوربین ممکن است بزاق برروی لنز پاشیده شود و علاوه بر این، اسیدهایی در نفس انسان وجود دارند که ممکن است به لنز آسیب برسانند.

مرحله دوم: یک یا دو قطره از مایع پاک کننده لنز برروی پارچه مخصوص لنز پاک کن بریزید و سپس با پارچه مرطوب شیشه لنز را پاک کنید برای پاک کردن لنز نیز ابتدا از وسط لنز شروع کنید و سپس به کناره ها حرکت کنید. هرگز مایع تمیزکننده لنز را مستقیما برروی لنز نپاشید. پارچه مخصوص لنز و مایع پاک کننده لنز را می توانید از فروشگاه های معتبر دوربین های دیجیتال خریداری کنید.

همچنین مدادهای کربنی مخصوصی برای پاک کردن لنز وجود دارد که یک سر آنها برس بسیار نرم و سر دیگر نیز تمیز کننده لنز است. این مدادهای کربنی بهترین تمیزکننده لنز می باشند.

تمیز کردن بدنه دوربین و نمایشگر LCD

مرحله اول: با یک پارچه نرم و بدون کرک، گرد و غبار روی دوربین را پاک کنید.

مرحله دوم: پارچه را با کمی آب خالی نمناک کنید و سپس LCD و بدنه دوربین را تمیز کنید هرگز از الکل برای تمیز کردن قسمت های مختلف دوربین استفاده نکنید.
حامد شیرزاد بازدید : 572 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)
ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که در حال دانلود یک فایل از اینترنت هستید اما به دلیل قطع اینترنت یا هر دلیل دیگر ، فایل شما به صورت ناقص و نصفه و نیمه دانلود میشود و طبعأ غیر قابل استفاده است تا زمانی که مجدد دانلود را انجام دهید. اما ممکن است دوست داشته باشید از همان فایل ناقصی که دانلود کرده اید به نوعی استفاده کنید. در صورتی که از کاربران مرورگر پرطرفدار فایرفاکس باشید امکان اینکار را خواهید داشت. بدین شکل که به عنوان مثال یک فایل موزیک را دانلود میکنید اما هنگامی که 80% فایل دانلود شده است ناگهان ارتباط اینترنت قطع میشود. با این ترفند میتوانید همان مقداری که دانلود شده است ، یعنی 80% فایل موزیک را فراخوانی نموده و گوش کنید.



برای این کار:

ابتدا قابلیت مشاهده پسوندهای فایلها را فعال کنید. بدین صورت که My Computer را باز کنید. از منوی Tools بر روی Folder Options کلیک کنید. به تب View رفته و تیک گزینه Hide extensions for known file type را بردارید.

اکنون نرم افزار Firefox را باز نموده و فایلی را به دلخواه دانلود نمایید.
اکنون به محلی که فایل قرار است در آن ذخیره شود مراجعه کنید که به طور پیش فرض Desktop خواهد بود.
اکنون در این محل شما دو فایل هم نام اما با فرمتهای مختلف خواهید داشت که همان نام فایل در حال دانلود است. به فرض در حال دانلود فایلی با نام Tarfandestan.mp3 هستید ، علاوه بر این فایل ، فایلی نیز با نام Tarfandestan.mp3.part نیز موجود میباشد.
فایل ابتدایی 0 بایت حجم دارد و پس از دانلود کامل ، فایل اصلی جایگزین این فایل میشود.
اما مقدار حجمی که هم اکنون در حال دانلود است در فایل با فرمت part. ذخیره میشود. در نتیجه میتوان از این فایل در حالت قطع ارتباط از اینترنت استفاده کرد ، چرا که مقدار حجمی از اینترنت در آن ذخیره شده است.
اما نحوه کار ؛ فرض میکنیم ارتباط ما از اینترنت قطع شده است در حالی که دو فایل را دارا هستیم. اکنون بر روی فایل با فرمت part. راست کلیک کرده و Copy را انتخاب میکنیم. سپس آن را در همان جا یا مکان دیگری Paste میکنیم. سپس بر روی فایل کپی شده راست کلیک کرده و Rename را انتخاب مینماییم و عبارت part. را از پایان نام فایل پاک میکنی تا فرمت اصلی فایل پدیدار شود.
به عنوان مثال اگر فایلی با نام Tarfandestan.mp3.part داشته باشیم با پاک کردن part. از انتهای آن ، آن را به Tarfandestan.mp3 تبدیل میکنیم.
هم اکنون میتوان با اجرا کردن فایل ، در این مثال آهنگ mp3 خود را تا جایی که دانلود شده است گوش کنیم.

این کار بر روی اکثر فایلهای صوتی ، تصویری ، zip ، rar و ... امکان پذیر است.
حامد شیرزاد بازدید : 584 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)


خیلی ها دوست دارند پوشه هایی که در رایانه دارند به دلیل خصوصی بودن مخفی کنید ولی الان هر کسی دیگه از هیدن رایانه خبر دارد و این مساله کمی سخت شده ولی با این ترفند می توانید پوشه های خود را مخفی کنید بدون اینکه کسی متوجه شود !!!!


برای ساختن یک پوشه بدون نام :
1- مطمئن باشید که Num lock روشن باشد
2- بر روی آیکون مورد نظر کلیک کنید
3- سپس راست کلیک و Rename را انتخاب کنید
4- نام قبلی آیکون را پاک کنید
5- کلید Alt را بگیرید و تایپ کنید : 0160
6- سپس enter را بزنید ؛ شما یک پوشه بدون نام دارید

۷- بر روی پوشه راست کنید Propertise را انتخاب کنید و از سربرگ باز شده Customizeرا انتخاب کنید و بعد روی Change Icon کلیک کنید و یک آیکون سفید را انتخاب کنید بعد از این کار خواهید دید شما یک پوشه مخفی و بدون نام دارید این پوشه هیچ فرقی با پوشه های دیگری ندارد و هر عملی را در آن می توانید انجام دهید.
حامد شیرزاد بازدید : 631 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)
ممکن است این مسئله برای شما نیز پیش آمده باشد که دوست داشته باشید سیستم خود را به حالتی تنظیم کنید که به فرض پس از یک ساعت به شکل اتوماتیک خاموش شود. برای این کار راه های مختلفی همانند استفاده از نرم افزارهای متفرقه وجود دارد ، اما ویندوز XP نیز امکان این کار را به شکلی مخفی داراست! بدین شکل که با یک عمل ساده میتوان تایمری را ظاهر کرد که بسته به زمان دلخواه شما سیستم را خاموش خواهد کرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی این ترفند که بسیاری از آن بی خبرند بپردازیم.


برای اینکار:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت زیر را وارد نمایید:

Shutdown -s -t TIME

دقت کنید که به جای عبارت TIME زمان دلخواهی که میخواهید سیستم پس از آن خاموش شود را بر حسب ثانیه وارد نمایید.
به عنوان مثال قصد داریم تا کامپیوتر یک ساعت دیگر به شکل اتوماتیک خاموش شود ، برای این کار کافی است عبارت Shutdown -s -t 3600 را در Run وارد نموده و نهایتأ Enter بزنیم.

پس از این کار خواهید دید پنجره ای باز خواهد شد که تایمر آن تا زمان به صفر رسیدن و خاموش کردن سیستم کار خواهد کرد.

برای رستارت کردن اتوماتیک هم میتوانید از دستور زیر بهره بگیرید:

Shutdown -r -t TIME

برای متوقف کردن تایمر هم میتوانید دستور زیر را در Run وارد کنید:

Shutdown -a

حامد شیرزاد بازدید : 612 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)


    در واقع رجيستري را مي توان به عنوان بانک اطلاعاتي معرفي کرد که براي نگهداري تنظيمات و گزينه هاي نسخه هاي 32 بيتي ويندوز همچون ويندوز 95،98،ME و NT/2000 مورد استفاده قرار مي گيرد. و شامل اطلاعات و تنظيماتي است که براي تمام قطعات سخت افزاري ، نرم افزاري ، کاربران و تنظيمات مربوط به خود سيستم مورد استفاده قرار مي گيرد. هر زمان که کاربري تغييري در تنظيمات مربوط به Control Panel يا File Associations ، System Policies ايجاد کند و يا برنامه نرم افزاري جديدي را نصب کند ، اين تغييرات در رجيستري ويندوز ثبت شده و باقي مي مانند.
حامد شیرزاد بازدید : 741 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)
قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید برای اجزایی از ویندوز که به طور معمولی نمیتوان برای آنها Shortcut قرار داد ، یک آیکون Shortcut بسازید. اجزایی مانند ساعت و تاریخ ویندوز ، تمامی محتویات داخلی کنترل پنل ، فایروال ویندوز و... . استفاده از این میانبرها میتواند سرعت کار شما را با کامپیوتر بالا ببرد.
اکنون کافی است هر یک از دستورهای زیر را در آن جستجو کنید. مثلا دستور telephon.cpl بخش Phone and Modem را جستجو میکند.
پس از جستجو و یافتن بخش ، بر روی آن راست کلیک کنید و در قسمت Send to گزینه Creat Shortcut را انتخاب کنبد تا Shortcut آن روی دسکتاپ شما ایجاد شود.

بخش دستور
appwiz.cpl : Add/Remove Programs
desk.cpl : Display Properties
firewall.cpl : Firewall Settings
inetcpl.cpl : Internet Options
mmsys.cpl : Sound and Audio
ncpa.cpl : Network Connections
nusrmgr.cpl : User Accounts
sysdm.cpl : System Properties
wscui.cpl : Security Center
wuaucpl.cpl : Automatic Updates
hdwwiz.cpl : Add Hardware Wizard
main.cpl : Mouse Propertise
odbccp32.cpl : Data Sors Admin
powercfg.cpl : Power Options
telephon.cpl : Phone And Modem
timedate.cpl : Time And Date
intl.cpl : Language Option
joy.cpl : Game Controllers
irprops.cpl : Wireless Link
access.cpl : Accessbility option

حامد شیرزاد بازدید : 664 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)
تا پیش از این راه های انتقال اطلاعات به شکل سخت افزاری تنها از طریق فلاپی ها و نهایتأ CDها صورت میگرفت. اما با پیشرفت تکنولوژی ، امروز حافظه های فلش USB (کول دیسک) ، به مانند نقل و نبات در دست کاربران میگردد. این موضوع تاحدودی موجبات نگرانی مدیران شبکه را به علت عدم امنیت داده های موجود روی سیستم ها فراهم آورده است. به نوعی که هر فرد میتواند با وصل کردن فلش خود به USB به راحتی اطلاعات موجود روی هارد سیستم را منتقل کند. برای حفظ امنیت اطلاعات ، بسیاری در پی یافتن راهی برای جلوگیری از انتقال اطلاعات به داخل فلش دیسک ها هستند. در این ترفند قصد داریم روشی را به سادگی و از طریق رجیستری ویندوز معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید کپی یا انتقال اطلاعات به داخل فلش دیسک های وصل شده به USB را کاملأ غیر ممکن نمایید.



بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز گردد.
به مسیر زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control
حال روی کلید Control راست کلیک نموده و از New روی Key کلیک کنید. نام کلید جدید را StorageDevicePolicies قرار دهید.
اکنون اینبار روی کلید StorageDevicePolicies راست کلیک کنید و از منوی New روی DWORD Value کلیک کنید. نام مقدار جدید ساخته شده را writeProtect قرار دهید.
حال روی writeProtect راست کلیک کنید و Modify را انتخاب نمایید.
در قسمت Value Data عدد 0 را به 1 تغییر دهید و سپس OK کنید.
کار تمام است ، اکنون رجیستری را ببندید و سیستم را رستارت کنید.
از این پس اگر بخواهیم اطلاعاتی را به یک حافظه فلش یا هر نوع حافظه همراه مانند Mp3 player ها منتقل کنید با پیغام خطا خواهیم شد.
لازم به ذکر است برای بازگشت به حالت قبلی کافی است عدد 1 را مجدد به 0 تغییر دهید.
این ترفند تنها روی ویندوز XP سرویس پک 2 قابل انجام است.
به نقل از ترفندستان
حامد شیرزاد بازدید : 588 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)
در این ترفند قصد داریم به معرفی دستوراتی بسیار جالب بپردازیم که با تایپ آنها در Run میتوانید هر یک از برنامه ها و بازی های موجود در ویندوز را اجرا کنید. در صورتی که این دستورات را به خاطر بسپارید میتوانید خود را برای همیشه از رفتن به شاخه های مختلف ویندوز راحت کنید.
بدین منظور از منوی Start وارد Run شوید و دستورات زیر را بسته به کاری که انجام میدهند تایپ کنید:

دستور control = باز کردن Control Panel
دستور sndrec32 = اجرای برنامه Sound Recorder
دستور sndvol32 = اجرای ابزار Sound Control
دستور pbrush = اجرای برنامه Paint
دستور write = اجرای برنامه Word Pad
دستور dvdplay = اجرای برنامه Windows Media Player (در صورتی که برنامه پیش فرض پخش فایلهای DVD باشد)
دستور dialer = اجرای برنامه Phone Dialer
دستور dcomcnfg = اجرای ابزار Component Services
دستور mstsc = اجرای ابزار Remote Desktop Connection
دستور nero = اجرای برنامه Nero (در صورت نصب بودن روی هارد)
دستور sol = اجرای بازی Solitaire
دستور winmine = اجرای بازی Mine Sweeper
دستور pinball = اجرای بازی Pinball
دستور freecell = اجرای بازی FreeCell
دستور mshearts = اجرای بازی Hearts
دستور spider = اجرای بازی Spider Solitaire
حامد شیرزاد بازدید : 591 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)
افزودن پسورد دوم به ویندوز XP

در ویندوز XP قابلیت بسیار عالی نهفته شده است که بسیاری از کاربران این ویندوز از آن بی خبرند. شما میتوانید

علاوه بر پسوردی که برای هر یوزر در ویندوز تعریف میکنید ، پسورد دومی هم برای ورود به ویندوز قرار دهید و عملأ

امنیت سیستم خود را دو چندان کنید. در این ترفند به معرفی این ترفند خواهیم پرداخت.

بدین منظور:

از منوی Start وارد Run شده و عبارت syskey را وارد نمایید. سپس Enter بزنید.

در پنجره کوچک ظاهر شده بر روی دکمه Update کلیک کنید.

اکنون تیک پسورد قسمت Password Startup را بزنید و با دقت فراوان دو بار پسورد خود را وارد نمایید.

پنجره را OK کنید تا پسورد در سیستم ذخیره شود.

همچنین شما با انتخاب Store Startup Key on Floppy Disk میتوانید پسورد خود را بر روی یک فلاپی دیسک ذخیره

کنید تا تنها با استفاده از آن بتوانید وارد سیستم شوید.

از این پس با بالا آمادن سیستم به هنگام انتخاب یوزر کاربری ، از شما درخواست پسورد دوم میشود.

افزودن پسورد دوم به ویندوز XP دقت کنید پسورد انتخابی را فراموش نکنید. در صورت فراموش کردن پسورد به هیچ

عنوان امکان ورود به ویندوز را نخواهید داشت و ناچارأ باید ویندوز را از نو نصب کنید ، پس نهایت دقت را به کار ببرید.

منبع : ترفندستان+
حامد شیرزاد بازدید : 697 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)

600- اگر سيستم در حال شماره گيري باشد و دوباره شماره گيري نماييد اين خطا نمايش داده مي شود.

601 - راه انداز Port بي اعتبار مي باشد.

602 - Port هم اكنون باز است، كامپيوتر را مجددا راه اندازي نمایید.

603 - بافر شماره گيري بيش از حد كوچك است.

604 - اطلاعات نادرستي مشخص شده است .
حامد شیرزاد بازدید : 842 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)



اگه می خواهید ویندوز 7 رو از طریق فلش مموری نصب کنید فقط کافیست تمام فایل های ویندوز رو به فلش مموری کپی کنید

کار خیلی راحتی است با استفاده از برنامه UltraISO از cd ویندوز 7 ایمیج بگیرید

فقط کافیه وارد برنامه شوید و کلید f8 رو از کیبرد بزنید

این برنامه ( UltraISO ) رو اگر تو گوگل سرچ کنید پیدا می کنید نگران نباشد حجم برنامه کمتر از 4mb می باشد




بعد از اینکه از ویندوز 7 ایمیج گرفتید


با استفاده از منوی File ایمیج ویندوز رو در برنامه اجرا کنید و کلید F4 رو از کیبرد بزنید( جهت کپی فایل ها به فلش مموری )

صفحه ی زیر ظاهر میشود




فلش مموری رو انتخاب کنید و OK رو بزنید

بعد از پایان کار فلش ممورتان آماده است اما ......

کار در سیستمی که می خواهید ویندوز رو از طریق فلش مموری نصب کنید ادامه دارد

فلش مموری رو در کامبیوتر بگذارید و صبر کنید تا سیستم فلش مموری شما را بخواند بعد از شناسایی فلش مموری کامبیوتر رو ریستارت کنید و وارد بایوس سیستم شوید

( با استفاده کلید Delete یا در برخی سیستم ها F12 و .... می توانید وارد بایوس کامبیوتر شوید )


و از آنجا اولین گزینه بوت سیستم رو به USB HDD یا USB ZIP تغییر دهید در برخی مادر برد ها شرکت سازنده ی فلش مموری به گزینه های بوت اصافه می شود که شما باید آن را انتخاب کنید

تنظیمات رو Save کنید و از بایوس خارج شوید سیستم مستقیما وارد نصب ویندوز 7 می شود

حالا ویندوز 7 رو نصب کنید

اما توجه داشته باشد که در مراحل نصب ویندوز با اولین ریستارت سیستم باید دوباره وارد بایوس شوید و اولین گزینه بوت رو به حالت اولیه تغییر دهید
اگر این کار رو انجام ندهید نصب ویندوز از اول آغاز می شود
منبع:
http://forum.p30download.com
حامد شیرزاد بازدید : 565 یکشنبه 13 آذر 1390 نظرات (0)

10% of what we read,
20% of what we hear,
30% of what we see,
50% of what we see and hear,
70% of what we discuss,
80% of what we experience,
95% of what we teach others.
- William Glasser
حامد شیرزاد بازدید : 786 شنبه 12 آذر 1390 نظرات (0)

 

جی‌پی‌اس یا سیستم موقعیت‌یاب جهانی (Global Positioning Systems)، یک سیستم راهبری و مسیریابی ماهواره‌ای است که از شبکه‌ای با حداقل ۲۴ ماهواره تشکیل شده است. این ماهواره‌ها به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده ساخته و در مدار زمین قرار داده شده‌اند. جی‌پی‌اس در ابتدا برای مصارف نظامی تهیه شد ولی از سال ۱۹۸۰ استفاده عمومی آن آزاد و آغاز شد.

خدمات این مجموعه در هر شرایط آب و هوایی و در هر نقطه از کره زمین در تمام شبانه‌روز در دسترس است و استفاده از آن رایگان است.
حامد شیرزاد بازدید : 855 شنبه 12 آذر 1390 نظرات (1)

    
آشنايي با زبان XML :
تعريف اصطلاحات و واژه ها
در ابتدا لازم است با کلمات تشکيل دهنده XML يعنی Extensible ، Markup و Language آشنا شويم .Markup ، واژه ئی برای متاديتا است . متاديتا ، اطلاعاتی در رابطه با اطلاعات است . قدمت استفاده از Markup به قبل از کامپيوتر بر می گردد . مثلا" در دنيای نشر از علائم خاصی در متن های ويرايش شده استفاده تا به پردازنده متن ( انسان و يا ماشين ) اعلام شود ، چه نوع عملياتی را در رابطه با اطلاعات می بايست انجام دهد. HTML يکی از زبان های کلاسيک نشانه گذاری است . مثلا" با افزودن تگ <Bold> به مرورگر اعلام می شود که به چه صورت می بايست اطلاعات نمايش داده شوند .
حامد شیرزاد بازدید : 750 شنبه 12 آذر 1390 نظرات (0)
مقدمه اي بر UML

-  يادگيري متد object- oriented برنامه نويسي شي گرا و visual modeling (مدلسازي بصري)

-         بررسي انواع نمادهاي گرافيكي

-         نگاهي به انواع نمودارهاي (UML Diagrams) UML

-         توسعه نرم افزار با استفاده رز مدلسازي بصري (visual modeling)

حامد شیرزاد بازدید : 616 چهارشنبه 09 آذر 1390 نظرات (0)
using System;
 
class Program
{
    static void Main()
    {
        float lengthFloat = 7.35f;
 
        // lose precision - explicit conversion
        int lengthInt = (int)lengthFloat;
 
        // no problem - implicit conversion
        double lengthDouble = lengthInt;
 
        Console.WriteLine("lengthInt = " + lengthInt);
        Console.WriteLine("lengthDouble = " + lengthDouble);
        Console.ReadKey();
    }
}
حامد شیرزاد بازدید : 794 سه شنبه 08 آذر 1390 نظرات (0)


این سایت برای شما دوستان عزیز امکان یادگیری آسان و درست زبان برنامه نویسی سی شارپ را فراهم می آورد. در این سایت بخش های متنوعی گنجانده شده که از مهمترین آنها بخش آموزش پایه سی شارپ  و بخش مقالات می باشد.امیدوارم استفاده از این سایت به دانش شما در زمینه برنامه نویسی بیفزاید.
لینک ورود به وبسایت : http://www.csharp-station.com

حامد شیرزاد بازدید : 621 سه شنبه 08 آذر 1390 نظرات (0)
شما هم نگران این هستید که علی رغم استفاده از برنامه های امنیتی ممکن است تروجان، ویروس یا کی لاگری روی سیستم تان مخفی شده باشد و در حال جمع آوری و ارسال اطلاعات تان برای هکرها باشد؟ خب، اگر شما هم جزو گروهی هستید که در چنین موقعیتی هستند، بهتر است با همراهی ما در این مقاله کوتاه، نگرانی را از خود دور کنید.

تنها کافی است با کمک نرم افزار امنیتی با نام Process Revealer به مقابله با این مخفی کاری ها رفته و همه فرآیند ها و پردازش های مخفی درون سیستم تان را پیدا کنید.

process_revealer.png

نسخه رایگان Process Revealer، یک برنامه آشکار ساز پروسه های مخفی سیستم است که فرآیندهایی را که از برنامه های عادی مانند ویندوز تسک منیجر مخفی می مانند، کشف کرده و به نمایش می گذارد. این برنامه جزئیات کاملی را در خصوص هر پروسه در حال اجرا بر روی کامپیوتر شما فراهم آورده و به شما کمک می کند که بفهمید این فرآیند متعلق به یک برنامه بداندیش و خرابکار است یا خیر. برنامه هایی که در سیستم به صورت مخفی اجرا می شوند و در ویندوز تسک منیجر ممکن است دیده نشوند، در این برنامه به صورت خودکار مشخص شده و قرمز رنگ می شوند تا شما به راحتی بتوانید آنها را تشخیص دهید.  آنگاه تنها با یک کلیک از درون برنامه Process Revealer می توانید آن پروسه را حذف کرده و از شر آن خلاص شوید. 

 

دانلود نسخه رایگان Process Revealer

تعداد صفحات : 15

درباره ما
به نام آنکه جان را فکرت آموخت در این وبلاگ سعی می شود به صورت تخصصی به مباحث مربوط به مهندسی نرم افزار به خصوص برنامه نویسی کامپیوتری پرداخته شود. مدیر وبلاگ : حامد شیرزاد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 431
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 109
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 99
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,438
  • بازدید ماه : 5,362
  • بازدید سال : 33,382
  • بازدید کلی : 698,557
  • کدهای اختصاصی

    قالب وبلاگ